name :
*
last name :
*
email :
*
*
mobile phone number :
telephone number :
address :
message :
*
CAPTCHA :
*
*
sending
rejection
جهت پیگیری مشکلات درخواست ها، امانت دیجیتال و کاربری کتابخانه دیجیتال
روی آیکون گفتگوی آنلاین در صفحه اصلی وبسایت کلیک کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود
نشانی: مشهد، حرم مطهر، کتابخانه مرکزی
صندوق پستی: 177-91735
دورنگار: 32220845 - 051
تماس با واحد فنی و پشتیبانی نرم افزار:32243287 - 051 ساعت پاسخگویی : 7.30 الی 12:30
پست الکترونیک: digital@library.razavi.ir
از :
{0}
email :
{1}
mobile phone number :
{2}
telephone number :
{3}
Aaddress :
{4}
text :
{5}
کاربرگرامی
در حال حاضر امکان پاسخگویی آنلاین به شما وجود ندارد
خواهشمند است پیامهای خود را از طریق فرم
ارتباط با ما
و یا در صورتی که پرسش تخصصی داشتید از طریق فرم
پرسش از کتابدار
مطرح نمائید
باتشکر
body,td,th { font-family: Tahoma; } از طریق وب سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، دسترسی به اطلاعات کتابشناختی کلیه منابع برای تمامی کاربران (عضو و غیرعضو) میسر می باشد. به علاوه امکان مطالعه و تورق تعداد قابل توجهی از منابع وجود دارد. در عین حال چنانچه مایل به دریافت فایل باشید، پس از ثبت نام از طریق خدمات تحویل مدرک که از ابتدای وقت اداری شنبه 7:30 تا پایان وقت اداری چهارشنبه 12:30 فعال است، می توانید طبق تقسیم بندی ذیل، منبع مورد نظر خود را درخواست نمایند. * سیاست واگذاری منابع با توجه به قانون حق مولف و قوانین داخلی سازمان تعیین گردیده است. منبع اطلاعاتی تعداد صفحات قابل ارائه تعرفه قابل پرداخت نسخه های چاپی 20 صفحه 350 ریال (یک صفحه) کتابهای لاتین با نظر کارشناس (متغیر) 350 ریال (یک صفحه) کتابهای زبان عربی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتابهای چاپی قبل از سال1320شمسی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب چاپ سنگی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب خطی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) پایان نامه 20 صفحه اول 1500 ریال (یک صفحه) عکس نسخه نمایشی با نظر کارشناس (متغیر) سند تمام صفحات با نظر کارشناس (متغیر)
در صورتیکه عضو سایت هستید برای ثبت پرسش ضروری است ابتدا وارد سیستم شوید .در غیر اینصورت لطفا ابتدا فرم ثبت نام در سایت را تکمیل و سپس اقدام به ثبت پرسش نمائید.
لطفا منتظر بمانید ...
Home
Contact Us
FAQ
advanced search
entry
registration
کتابخانه دیجیتـــــــال آستان قدس رضوی
D
igital
L
ibrary of
A
stan-e
Q
uds-e
R
azavi
Search By
all cases
Title
writer
subject
explanations
درخواست امانت دیجیتال
درخواست مقاله
فروشگاه انلاین
Organizational Sharing
Digital Source Grant
Resource Download
guide
the average of the points:
your point :
points numbers :
0
Title:
سنجش كيفيت عملكرد مديريت كتابخانههاي دانشگاه شهيد چمران اهواز با استفاده از مدل EFQM
the statue of electronic publish :
مشهد:سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
creator’s description :
عبدالحسین فرج پهلو، سمیه سادات آخشیک
the creators :
فرج پهلو, عبدالحسين
(writer )
آخشيك, سميه سادات
(writer )
subject :
مديريت کيفيت
,
تعالي سازماني
,
دانشگاه شهيد چمران
,
سنجش عملكرد
,
كتابخانه ها
,
ای. اف. کیو. ام (EFQM)
language :
Farsi
the relevant digital sources :
مشاهده منبع
type :
image
base :
فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی
note :
منشأ مقاله: فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، دوره دوزادهم، شماره اول، بهار 1388 (شماره مسلسل 45)
abstract :
اين مقاله شرح پژوهشي است كه دو هدف را دنبال مي¬کرد. 1) تعيين وضعيت عملكرد مديريت كتابخانه¬هاي دانشگاه شهيد چمران براساس مدل تعالي سازماني بنياد اروپايي مديريت كيفيت (EFQM)؛ 2) بررسي كارآمدي مدل تعالي سازماني در محيط كتابخانه¬ها. دانشگاه شهيد چمران با سابقه¬اي پنجاه ساله، به عنوان يكي از دانشگاه¬هاي مادر كشور، همواره در تلاش بوده است به¬سوي تعالي گام بردارد. كتابخانه¬هاي اين دانشگاه به عنوان عوامل اصلي پشتيباني برنامه¬هاي آموزشي و پژوهشي آن، همسو با مجموعه¬ي دانشگاه شهيدچمران، همواره به دنبال رسيدن به تعالي بوده¬اند. براي بهبود كيفيت، لازم است اين كتابخانه¬ها ابتدا با بررسي وضعيت حاضر، عملكرد مديريت در اين كتابخانه¬ها، و ميزان دوري يا نزديكي از شرايط آرماني تعالي را مشخص كنند تا پس از آن با آگاهي از ضعفها و قوّتهاي خود، براي برداشتن گامهاي لازم در راه رشد و تعالي برنامهريزي كنند. انجام تحقيق حاضر نشان داد كه کيفيت مديريت در کتابخانه¬هاي مورد بررسي، در سطحي بسيار پايين¬تر از متوسط قرار دارد و از بعد «توانمندسازها»، بخشها، روشها و ساز و كارهاي طراحي شدة مربوط به حوزه-هاي رهبري، خط مشي، کارکنان، منابع و مشارکت¬ها و فرآيندها در حوزة مديريت، توانسته¬اند تنها با کيفيتي که 35 درصدِ وضعيت مطلوب است فعاليت کنند. در بعد «نتايج» نيز وضعيت اندكي بهتر بوده و در سطح نسبتاً متوسطي است. فقط «نتايج مشتريان» با كسب امتيازي برابر با 2/122 از 200 بيشتر از حد متوسط ارزيابي شد. بقية زمينهها نياز به بهبود دارد. درمجموع، کيفيت مديريت درکتابخانه¬هاي دانشگاه شهيد چمران با عنايت به کسب 3/ 421 امتياز از 1000 امتياز الگوي تعالي سازماني، از سطحي پايين تر از متوسط برخوردار است. پرداختن به نقاط ضعف و تلاش در جهت مرتفع ساختن آنها و نيز تقويت نقاط بهبود مديريت کتابخانه¬هاي مورد بررسي، مي¬تواند سبب ساز ارتقاء کيفيت مديريت در اين کتابخانه¬ها گردد. از سوي ديگر، انجام اين تحقيق و حصول نتايج روشن، بيانگر اين واقعيت است كه الگوي تعالي سازماني بنياد اروپايي مديريت كيفيت كه تا كنون بيشتر در مؤسسات صنعتي، و در موارد اندكي در مؤسسات خدماتي غيركتابداري به كار گرفته شده بود، اين قابليت را دارد كه با اندك تغييرات و تعديلهايي با محيط كتابخانه و خدمات آن سازگار شده و در اين محيط نيز به كار گرفته شود.
source type :
Electronic article
form :
electronic
audience :
professional
خروجی ها:
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
It was registered successfully