
خدمات امانت منابع، کتابخانه دیجیتال با هدف بهینه سازی خدمات دیجیتال و رفع نیاز کاربران در شرایط خاص موجود (کرونا)، در اسفند ماه سال 1398 طراحی و در فاصله زمانی کوتاهی عملیاتی گردید. کاربران کتابخانه دیجیتال با استفاده از این خدمت قادر به درخواست کتب مورد نیاز خود از طریق پایگاه امانت دیجیتال بوده و پس از تایید کارشناس مربوطه میتواند بصورت آنلاین منبع درخواستی خود را در مدت زمان معین مطالعه نماید. تا کنون تعداد 1870 نفر از سال 1398 تا کنون از این خدمات استفاده کرده اند. نظر به نو پا بودن این خدمت در سامانه کتابخانه دیجیتال، گسترش و بهینه سازی این خدمت طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته و با پیش بینی های انجام شده، افزونه رزرو امانت این خدمت طراحی و در آینده بسیار نزدیک به سامانه کتابخانه دیجیتال افزوده خواهد شد.

برای استفاده از خدمات امانت دیجیتال ضروری است کاربر ابتدا در سایت ثبت نام نموده و پس از ورود به پایگاه امانت دیجیتال، در صفحه اصلی سایت کتابخانه دیجیتال برود.

پس از ورود به پایگاه امانت دیجیتال، ضمن جستجوی منبع مورد نظر خود با استفاده از کلید درخواست امانت دیجیتال در ذیل رکورد بازیابی شده اقدام به ثبت درخواست امانت دیجیتال خود نماید.

بعد از ثبت درخواست امانت دیجیتال، درخواست توسط کارشناسان مربوطه بررسی و پس از تایید مدت زمان امانت در پنل مدیریت اطلاعات شخصی در منوی کتب امانتی من در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت .تعداد امانت دیجیتال برای هر کاربر 2 کتاب می باشد که مدت امانت تعیین شده برای هر منبع 2 هفته بوده و بصورت خودکار پس از پایان یافتن تاریخ تعیین شده، منبع از دسترس کاربر خارج و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
به منظور مشاهده وضعیت درخواست کافیست با کلیک روی آیکن کنار نوار پیمایش در صفحه اصلی و انتخاب گزینه کتب امانتی من فهرست کتب درخواستی خود را مشاهده کنید و در صورت انصراف از درخواست بر روی کلید لغو درخواست کلیک نمایید.

