name :
*
last name :
*
email :
*
*
mobile phone number :
telephone number :
address :
message :
*
CAPTCHA :
*
*
sending
rejection
جهت پیگیری مشکلات درخواست ها، امانت دیجیتال و کاربری کتابخانه دیجیتال
روی آیکون گفتگوی آنلاین در صفحه اصلی وبسایت کلیک کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود
نشانی: مشهد، حرم مطهر، کتابخانه مرکزی
صندوق پستی: 177-91735
دورنگار: 32220845 - 051
تماس با واحد فنی و پشتیبانی نرم افزار:32243287 - 051 ساعت پاسخگویی : 7.30 الی 12:30
پست الکترونیک: digital@library.razavi.ir
از :
{0}
email :
{1}
mobile phone number :
{2}
telephone number :
{3}
Aaddress :
{4}
text :
{5}
کاربرگرامی
در حال حاضر امکان پاسخگویی آنلاین به شما وجود ندارد
خواهشمند است پیامهای خود را از طریق فرم
ارتباط با ما
و یا در صورتی که پرسش تخصصی داشتید از طریق فرم
پرسش از کتابدار
مطرح نمائید
باتشکر
body,td,th { font-family: Tahoma; } از طریق وب سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، دسترسی به اطلاعات کتابشناختی کلیه منابع برای تمامی کاربران (عضو و غیرعضو) میسر می باشد. به علاوه امکان مطالعه و تورق تعداد قابل توجهی از منابع وجود دارد. در عین حال چنانچه مایل به دریافت فایل باشید، پس از ثبت نام از طریق خدمات تحویل مدرک که از ابتدای وقت اداری شنبه 7:30 تا پایان وقت اداری چهارشنبه 12:30 فعال است، می توانید طبق تقسیم بندی ذیل، منبع مورد نظر خود را درخواست نمایند. * سیاست واگذاری منابع با توجه به قانون حق مولف و قوانین داخلی سازمان تعیین گردیده است. منبع اطلاعاتی تعداد صفحات قابل ارائه تعرفه قابل پرداخت نسخه های چاپی 20 صفحه 350 ریال (یک صفحه) کتابهای لاتین با نظر کارشناس (متغیر) 350 ریال (یک صفحه) کتابهای زبان عربی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتابهای چاپی قبل از سال1320شمسی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب چاپ سنگی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب خطی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) پایان نامه 20 صفحه اول 1500 ریال (یک صفحه) عکس نسخه نمایشی با نظر کارشناس (متغیر) سند تمام صفحات با نظر کارشناس (متغیر)
در صورتیکه عضو سایت هستید برای ثبت پرسش ضروری است ابتدا وارد سیستم شوید .در غیر اینصورت لطفا ابتدا فرم ثبت نام در سایت را تکمیل و سپس اقدام به ثبت پرسش نمائید.
لطفا منتظر بمانید ...
Home
Contact Us
FAQ
advanced search
entry
registration
کتابخانه دیجیتـــــــال آستان قدس رضوی
D
igital
L
ibrary of
A
stan-e
Q
uds-e
R
azavi
Search By
all cases
Title
writer
subject
explanations
درخواست امانت دیجیتال
درخواست مقاله
فروشگاه انلاین
Organizational Sharing
Digital Source Grant
Resource Download
guide
the average of the points:
your point :
points numbers :
0
Title:
حقیقت استعاذه از دیدگاه ابن عربی، ملاصدرا و امام خمینی (س)
creator’s description :
علی ارشد ریاحی، فاطمه عابدینی
the creators :
ارشد رياحي, علي
(writer )
عابدینی, فاطمه
(writer )
subject :
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ۱۲۷۹ - ۱۳۶۸ -- نقد و تفسیر
,
ابن عربی، محمد بن علی، ۵۶۰ - ۶۳۸ق. -- نقد و تفسیر
,
صدر الدین شیرازی، محمد بن ابراهیم، ۹۷۹؟ - ۱۰۵۰ق. -- نقد و تفسیر
,
استعاذه
,
ايران -- تاريخ -- انقلاب اسلامي، ۱۳۵۷.
,
خميني، روحالله، رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، ۱۲۷۹ - ۱۳۶۸
language :
Farsi
the relevant digital sources :
مشاهده منبع
Number Of Pages:
22
type :
text
base :
مقاله های الکترونیکی فارسی و عربی
note :
منشاء مقاله: پژوهشنامه متین، سال شانزدهم، شماره شصت و پنج، زمستان 1393، صفحات 44 - 23
abstract :
استعاذه یا به عبارتی پناه بردن به قدرتی والاتر یکی از اذکار الهی است که انسان مومن هنگام احساس خطر از آن استفاده می کند. با بررسی آثار بزرگانی همچون ابن عربی، ملاصدرا و امام خمینی، مشاهده می شود که آنها هرکدام با توجه به مشرب خویش به تبیین این ذکر پرداخته اند: در آثار ابن عربی می توان مطالبی درمورد حقیقت استعاذه، مستعیذ، مستعاذبه و مستعاذمنه یافت، هر چند تحت این عناوین به بحث نپرداخته است. اما مطلبی مبنی بر مستعاذ لاجله در آثار وی یافت نمی شود. از نظر ملاصدرا بحث از استعاذه بر پنج رکن استوار است: استعاذه، مستعیذ، مستعاذبه، مستعاذمنه و ما یستعاذ لاجله. امام خمینی نیز ابتدا در مورد حقیقت استعاذه به توضیح می پردازد و سپس آن را مشتمل بر چهار رکن می داند(مستعیذ، مستعاذ منه، مستعاذ به و مستعاذ لاجله) می داند. ابن عربی و امام خمینی به استعاذه نگاه عرفانی دارند. در این بین ملاصدرا نگاه فلسفی-عقلانی به مساله دارد و علی رغم تاثیرات زیادی که در سایر مسائل از ابن عربی پذیرفته، در بحث استعاذه کاملا مستقل بحث کرده است. نظرات امام خمینی نیز در بخش هایی شبیه به آرای ابن عربی است (بخصوص در بحث مستعیذ و مستعاذبه) و در بخش هایی شبیه به ملاصدراست (خصوصا در نامگذاری این عناوین و دسته بندی آنها و در بحث غایت استعاذه)، ولی با وجود این، دارای تفاوت های زیادی است که می توان آن را یک رای مستقل در کنار آرای ابن عربی و ملاصدرا دانست.
source type :
Electronic article
form :
electronic
audience :
general
خروجی ها:
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
It was registered successfully