name :
*
last name :
*
email :
*
*
mobile phone number :
telephone number :
address :
message :
*
CAPTCHA :
*
*
sending
rejection
جهت پیگیری مشکلات درخواست ها، امانت دیجیتال و کاربری کتابخانه دیجیتال
روی آیکون گفتگوی آنلاین در صفحه اصلی وبسایت کلیک کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود
نشانی: مشهد، حرم مطهر، کتابخانه مرکزی
صندوق پستی: 177-91735
دورنگار: 32220845 - 051
تماس با واحد فنی و پشتیبانی نرم افزار:32243287 - 051 ساعت پاسخگویی : 7.30 الی 12:30
پست الکترونیک: digital@library.razavi.ir
از :
{0}
email :
{1}
mobile phone number :
{2}
telephone number :
{3}
Aaddress :
{4}
text :
{5}
کاربرگرامی
در حال حاضر امکان پاسخگویی آنلاین به شما وجود ندارد
خواهشمند است پیامهای خود را از طریق فرم
ارتباط با ما
و یا در صورتی که پرسش تخصصی داشتید از طریق فرم
پرسش از کتابدار
مطرح نمائید
باتشکر
body,td,th { font-family: Tahoma; } از طریق وب سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، دسترسی به اطلاعات کتابشناختی کلیه منابع برای تمامی کاربران (عضو و غیرعضو) میسر می باشد. به علاوه امکان مطالعه و تورق تعداد قابل توجهی از منابع وجود دارد. در عین حال چنانچه مایل به دریافت فایل باشید، پس از ثبت نام از طریق خدمات تحویل مدرک که از ابتدای وقت اداری شنبه 7:30 تا پایان وقت اداری چهارشنبه 12:30 فعال است، می توانید طبق تقسیم بندی ذیل، منبع مورد نظر خود را درخواست نمایند. * سیاست واگذاری منابع با توجه به قانون حق مولف و قوانین داخلی سازمان تعیین گردیده است. منبع اطلاعاتی تعداد صفحات قابل ارائه تعرفه قابل پرداخت نسخه های چاپی 20 صفحه 350 ریال (یک صفحه) کتابهای لاتین با نظر کارشناس (متغیر) 350 ریال (یک صفحه) کتابهای زبان عربی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتابهای چاپی قبل از سال1320شمسی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب چاپ سنگی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب خطی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) پایان نامه 20 صفحه اول 1500 ریال (یک صفحه) عکس نسخه نمایشی با نظر کارشناس (متغیر) سند تمام صفحات با نظر کارشناس (متغیر)
در صورتیکه عضو سایت هستید برای ثبت پرسش ضروری است ابتدا وارد سیستم شوید .در غیر اینصورت لطفا ابتدا فرم ثبت نام در سایت را تکمیل و سپس اقدام به ثبت پرسش نمائید.
لطفا منتظر بمانید ...
Home
Contact Us
FAQ
advanced search
entry
registration
کتابخانه دیجیتـــــــال آستان قدس رضوی
D
igital
L
ibrary of
A
stan-e
Q
uds-e
R
azavi
Search By
all cases
Title
writer
subject
explanations
درخواست امانت دیجیتال
درخواست مقاله
فروشگاه انلاین
Organizational Sharing
Digital Source Grant
Resource Download
guide
the average of the points:
your point :
points numbers :
0
Title:
تسهیلگری و کمک به توسعه کسبوکارهای کوچک؛ آیا کتابخانههای عمومی استان خوزستان آمادهاند؟
creator’s description :
نویسندگان محمدرضا شکاری، روح اله خادمی، دنیا صفائی
the creators :
شکاری, محمدرضا
(writer )
خادمی, روح اله
(writer )
صفائی, دنیا
(writer )
subject :
کتابخانه هاي عمومي
,
کسب و کارهای کوچک
,
استان خوزستان
language :
Farsi
the relevant digital sources :
مشاهده منبع
Number Of Pages:
28
type :
text
base :
پایگاه نشریات دیجیتال 2
note :
abstract :
کتابداری و اطالعرسانی،1402،دوره26،شماره4173 تسهیلگری و کمک به توسعه کسبوکارهای کوچک؛ آیاکتابخانههای عمومی استان خوزستان آمادهاند؟ محمدرضا شکاری دکتری علم اطالعات و دانششناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران. رایانامه:sekari.scu@gmail.com روحاله خادمی *نویسندهمسئول، استادیارگروه علم اطالعات و دانششناسی،دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.رایانامه:r.khademi@semnan.ac.ir دنیا صفائی کارشناسیارشد، علم اطالعات و دانششناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران. رایانامه:safaei.scu@gmail.com چکیده هدف:با توجه به اهمیت کسبوکارهای کوچک در اقتصاد و نقش و گستردگی کتابخانههایعمومی در ارائه خدمات، این پژوهش با هدف طراحی مدل و بررسی میزان آمادگی کتابخانههای عمومی استان خوزستان در تسهیل و توسعهکسبوکارهای کوچک است. روششناسی:این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ نحوه گردآوری دادهها یک پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و به لحاظ ماهیت دادهها یک مطالعه آمیخته از نوع اکتشافی است که با تکنیک تحلیل مضمون انجام شد. در بخش کیفی ابتدا با استفاده از نمونهگیری گلولهبرفی و انجام14مصاحبه عوامل شناسایی شدند. تأیید روایی این عوامل با شاخص نسبت روایی محتوایی(CVR)و پایایی کیفیآنها از طریق آزمون ضریب کاپای فلیس به تأیید رسید. در بخش کمی، پرسشنامهای متشکل از عوامل کیفیاستخراجشده در میان کتابداران کتابخانههای عمومی استان خوزستان به تعداد173نفر توزیع شد. سپس با کاربرد مدل تحلیل SWOT(تحلیل تکافت) عوامل در دو دستهدرونی (نقاط قوت و نقاط ضعف) و عوامل بیرونی (فرصتها و تهدیدها) دستهبندی شدند. یافتهها:این پژوهش نتایجی را در4بعد از عوامل درونی شامل «منابع و خدمات»، «نیروی انسانی»، «بازاریابی و تبلیغات» و «فناوری و فضا»؛ و4بعد از عوامل بیرونی شامل «قوانین و آییننامهها»، «نگرشهای مدیریتی»، «آموزش» و «ارتباطات و تعامالت» ارائه میدهد. از مجموع17مؤلفهای که در4بُعد از عوامل درونی مورد بررسی قرار گرفت،1نقطه قوت و9نقطه ضعف مشاهده و7عامل باقیمانده در وضعیت متوسط قرار داشتند که میانگین389/2بهدست میآید. از سوی دیگر، کتابخانههای عمومی استان خوزستان از19عامل مورد بررسی در4بعد ازعوامل بیرونی، با2فرصت مواجه و با9تهدید روبهرو هستند و8عامل دیگر نیز وضعیت متوسطی را دارا هستند و میانگین482/2برای عوامل بیرونی بهدست میآید که وضعیت نسبتا ً مطلوبی است و در کل میانگین بهدستآمده برای تمامی مؤلفهها و ابعاد مورد بررسی عدد438/2است که نشان از وضعیت نسبتا ً مطلوبی دارد. نتیجهگیری:کسبوکارهای کوچک میتوانند از خدمات کتابخانههای عمومی جهت شروع و توسعه استفاده کنند. با این حال، کتابخانههای عمومی خوزستان برای حمایت و تسهیلگیری از کسبوکارهای کوچک، در شرایط نسبتا ً مطلوبی قرار دارند. به همین دلیل، برای حمایت از این کسبوکارها، پیش و بیش از هر چیز باید این امر جزئی از رسالت و هدف کتابخانههای عمومی خوزستان شوند. چنانچه حمایت و پشتیبانی از کسبوکارها جزئی از نظام ارزشی و رسالت کتابخانههای عمومی شود، بسیار محتمل است که در آن نظام و رسالت، کتابخانهای پویا و حامی کسبوکار ایجاد شود.
source type :
Electronic article
form :
electronic
audience :
professional
خروجی ها:
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
It was registered successfully