name :
*
last name :
*
email :
*
*
mobile phone number :
telephone number :
address :
message :
*
CAPTCHA :
*
*
sending
rejection
جهت پیگیری مشکلات درخواست ها، امانت دیجیتال و کاربری کتابخانه دیجیتال
روی آیکون گفتگوی آنلاین در صفحه اصلی وبسایت کلیک کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود
نشانی: مشهد، حرم مطهر، کتابخانه مرکزی
صندوق پستی: 177-91735
دورنگار: 32220845 - 051
تماس با واحد فنی و پشتیبانی نرم افزار:32243287 - 051 ساعت پاسخگویی : 7.30 الی 12:30
پست الکترونیک: digital@library.razavi.ir
از :
{0}
email :
{1}
mobile phone number :
{2}
telephone number :
{3}
Aaddress :
{4}
text :
{5}
کاربرگرامی
در حال حاضر امکان پاسخگویی آنلاین به شما وجود ندارد
خواهشمند است پیامهای خود را از طریق فرم
ارتباط با ما
و یا در صورتی که پرسش تخصصی داشتید از طریق فرم
پرسش از کتابدار
مطرح نمائید
باتشکر
body,td,th { font-family: Tahoma; } از طریق وب سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، دسترسی به اطلاعات کتابشناختی کلیه منابع برای تمامی کاربران (عضو و غیرعضو) میسر می باشد. به علاوه امکان مطالعه و تورق تعداد قابل توجهی از منابع وجود دارد. در عین حال چنانچه مایل به دریافت فایل باشید، پس از ثبت نام از طریق خدمات تحویل مدرک که از ابتدای وقت اداری شنبه 7:30 تا پایان وقت اداری چهارشنبه 12:30 فعال است، می توانید طبق تقسیم بندی ذیل، منبع مورد نظر خود را درخواست نمایند. * سیاست واگذاری منابع با توجه به قانون حق مولف و قوانین داخلی سازمان تعیین گردیده است. منبع اطلاعاتی تعداد صفحات قابل ارائه تعرفه قابل پرداخت نسخه های چاپی 20 صفحه 350 ریال (یک صفحه) کتابهای لاتین با نظر کارشناس (متغیر) 350 ریال (یک صفحه) کتابهای زبان عربی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتابهای چاپی قبل از سال1320شمسی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب چاپ سنگی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب خطی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) پایان نامه 20 صفحه اول 1500 ریال (یک صفحه) عکس نسخه نمایشی با نظر کارشناس (متغیر) سند تمام صفحات با نظر کارشناس (متغیر)
در صورتیکه عضو سایت هستید برای ثبت پرسش ضروری است ابتدا وارد سیستم شوید .در غیر اینصورت لطفا ابتدا فرم ثبت نام در سایت را تکمیل و سپس اقدام به ثبت پرسش نمائید.
لطفا منتظر بمانید ...
Home
Contact Us
FAQ
advanced search
entry
registration
کتابخانه دیجیتـــــــال آستان قدس رضوی
D
igital
L
ibrary of
A
stan-e
Q
uds-e
R
azavi
Search By
all cases
Title
writer
subject
explanations
درخواست امانت دیجیتال
درخواست مقاله
فروشگاه انلاین
Organizational Sharing
Digital Source Grant
Resource Download
guide
the average of the points:
your point :
points numbers :
0
Title:
مقایسة نظرات ملاصدرا، علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی دربارة عال ذر
creator’s description :
محسن حبیبی، محمد حسن مشکی
the creators :
حبيبي, محسن
(writer )
مشکی, محمدحسن
(writer )
subject :
صدر الدين شيرازي ، محمد بن ابراهيم ، 979 - 1050ق.
,
فيلسوفان
,
عالم ذر
language :
Farsi
the relevant digital sources :
مشاهده منبع
Number Of Pages:
28
type :
text
base :
مقالات الکترونیکی فارسی و عربی مشکل دارد
note :
منشاء مقاله: فصلنامه اندیشة علامه طباطبائی، سال 4، شماره 7، پاییز و زمستان 1396، صفحات 103- 130.
abstract :
بحث عالم ذر از دیرباز تاکنون از جمله مباحث پرچالش میان مفسران قرآ نکریم، متکلمان و فلاسفة مسلمان بوده است. ریشة این مسائل م مربوط به آیة 710 از سورة اعراف و احادید ث وارده پیرامدون آن می باشد. ملاصدرا آن را متعلق به عالَم عقو یا علم الهی می داند و معتقد است اید ن عدالم کده در آن خداوند از مة اولاد آدم اقرار به ربوبیت خود را گرفته، مربدوط بده عدالم ی بده ندام عدالم عقدو مفارق است. به نظر صدرا، در عالم ذر مین وجودات نفسانی عدالم دنید ا بده صدورت بسد ی و دارای وحدت جمعی موجود ستند و حقیقت توحید د بده انسدان فهماندده شدده اسدت، امدا علامده طباطبدایی می گوید این عالم مان نشلة ملکوتی انسان است که در عین اینکه جنبة ملکی دارد، اگدر بده وجدود ملکوتی خود از راه دلش توجه کند، آن معارف کلی توحیدی را درک مد ی کندد . جدواد ی آملد ی بدا وجود آنکه در مبانی فلسفی معتقد به حکمت متعالیة صدرایی است و خودش م شاگرد بارز علامده طباطبایی است، اما در این زمینه، اندکی از استادان خود فاصله می گیرد و می گوید د اید ن عدالم مدان فطرت و سرشت انسان است؛ یعنی عالم ذر و میااق، مان عالم فطرت و شهود قلبی است. به نظدر او، رگاه انسان به ساختار درون خود رجوع کند، چون خدا او را با سرمایة توحیدی خلق فرموده اسدت، می تواند آن حقایق کلی توحید ربوبی را درک کند. به نظر نویسدندگان، سدخن در سده نفدر از بداب حمل شای، و مصداق به یک چیز برمی گردد وآن وجود نشله ای به نام ذر، بدون تقدم زمانی و واجدد تقدم رتبی و مکانی نسبت به عالم طبیعت است که در آن حقایق توحیدی بر انسان عزضه شده است، ولی آنوه که با ساختار کلام وحی و اشهاد انسان ا بر نفوس خویش سازگارتر می نماید، بیان علامده جوادی آملی است .
source type :
Electronic article
form :
electronic
audience :
general
خروجی ها:
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
It was registered successfully