name :
*
last name :
*
email :
*
*
mobile phone number :
telephone number :
address :
message :
*
CAPTCHA :
*
*
sending
rejection
جهت پیگیری مشکلات درخواست ها، امانت دیجیتال و کاربری کتابخانه دیجیتال
روی آیکون گفتگوی آنلاین در صفحه اصلی وبسایت کلیک کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود
نشانی: مشهد، حرم مطهر، کتابخانه مرکزی
صندوق پستی: 177-91735
دورنگار: 32220845 - 051
تماس با واحد فنی و پشتیبانی نرم افزار:32243287 - 051 ساعت پاسخگویی : 7.30 الی 12:30
پست الکترونیک: digital@library.razavi.ir
از :
{0}
email :
{1}
mobile phone number :
{2}
telephone number :
{3}
Aaddress :
{4}
text :
{5}
کاربرگرامی
در حال حاضر امکان پاسخگویی آنلاین به شما وجود ندارد
خواهشمند است پیامهای خود را از طریق فرم
ارتباط با ما
و یا در صورتی که پرسش تخصصی داشتید از طریق فرم
پرسش از کتابدار
مطرح نمائید
باتشکر
body,td,th { font-family: Tahoma; } از طریق وب سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، دسترسی به اطلاعات کتابشناختی کلیه منابع برای تمامی کاربران (عضو و غیرعضو) میسر می باشد. به علاوه امکان مطالعه و تورق تعداد قابل توجهی از منابع وجود دارد. در عین حال چنانچه مایل به دریافت فایل باشید، پس از ثبت نام از طریق خدمات تحویل مدرک که از ابتدای وقت اداری شنبه 7:30 تا پایان وقت اداری چهارشنبه 12:30 فعال است، می توانید طبق تقسیم بندی ذیل، منبع مورد نظر خود را درخواست نمایند. * سیاست واگذاری منابع با توجه به قانون حق مولف و قوانین داخلی سازمان تعیین گردیده است. منبع اطلاعاتی تعداد صفحات قابل ارائه تعرفه قابل پرداخت نسخه های چاپی 20 صفحه 350 ریال (یک صفحه) کتابهای لاتین با نظر کارشناس (متغیر) 350 ریال (یک صفحه) کتابهای زبان عربی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتابهای چاپی قبل از سال1320شمسی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب چاپ سنگی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب خطی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) پایان نامه 20 صفحه اول 1500 ریال (یک صفحه) عکس نسخه نمایشی با نظر کارشناس (متغیر) سند تمام صفحات با نظر کارشناس (متغیر)
در صورتیکه عضو سایت هستید برای ثبت پرسش ضروری است ابتدا وارد سیستم شوید .در غیر اینصورت لطفا ابتدا فرم ثبت نام در سایت را تکمیل و سپس اقدام به ثبت پرسش نمائید.
لطفا منتظر بمانید ...
Home
Contact Us
FAQ
advanced search
entry
registration
کتابخانه دیجیتـــــــال آستان قدس رضوی
D
igital
L
ibrary of
A
stan-e
Q
uds-e
R
azavi
Search By
all cases
Title
writer
subject
explanations
درخواست امانت دیجیتال
درخواست مقاله
فروشگاه انلاین
Organizational Sharing
Digital Source Grant
Resource Download
guide
the average of the points:
your point :
points numbers :
0
Title:
Design Issues in the Development of a Distributed Adaptive Planning System for Airport Surface Management
the statue of electronic publish :
United States -- Ohio :( The Ohio State University )؛Ph.D , 2012
creator’s description :
Alicia Borgman Fernandes; Philip J Smith
the creators :
Fernandes, Alicia Borgman
(guide )
Smith, Philip J
(researcher)
subject :
Operations research
,
Industrial engineering
,
Applied sciences
,
Adaptive planning
,
Airport management
,
Departure metering
language :
English
the relevant digital sources :
مشاهده منبع
registration number :
TL0887
ISBN:
9781267633040
type :
image
base :
پایان نامه های الکترونیکی لاتین مشکل دار
note :
abstract :
Departure demand routinely exceeds capacity at several airports in the United States. Under traditional "first-come, first-served" approaches to airport surface management, demand exceeding capacity can cause longer departure queues than necessary to maintain efficient traffic flow. Long queues can lead to longer taxi out times and greater fuel burn than necessary, and can increase uncertainty and limit flexibility for flight operators while increasing workload for air traffic control personnel. Departure metering is one alternative approach that controls access to the active movement area relative to expected departure capacity and the desired number of aircraft in the departure queue (or similar measures). While the main goal is to control the number of aircraft in the departure queue, metering also can increase flexibility, reduce emissions, and improve information about the time a flight is likely to take off. Managing a departure metering procedure is a new role that is an example of a distributed adaptive planning task. This research examined human-centered design concepts for supporting people responsible for such tasks. In particular, the project developed information requirements and prototype displays to support a human agent(s) responsible for managing a departure metering procedure. These information requirements are intended to support proactive efforts to adapt a surface management plan under evolving conditions, appropriately modifying the plan, and scheduling implementation of the new plan. Departure metering procedure management requires re-planning in response to events that impact the departure process (such as an unexpected temporary runway closure). It also may require adapting the plan before any change in the departure process takes place and when information indicating the trajectory of the departure process is uncertain (such as a forecast change in weather conditions). Rather than always implementing the new plan immediately, a person may schedule the new plan to take effect at a later time. The research included two related studies. The first had two main objectives. One was to develop a realistic set of airspace constraints and surface management strategies that could be used in follow-on simulation studies. The second was to determine more generally what surface management strategies should be supported in a departure metering procedure and to evaluate their implications for the design of software to support surface management. Key components of surface management strategies were identified, including evidence that air traffic control tower personnel automatically transform mental representations of departure constraints between airspace-centric and surface-centric domain representations in order to develop and implement airport surface management plans. The objective of the second study was to explore information requirements for supporting a human agent(s) responsible for managing a departure metering procedure and to evaluate display concepts. Participants performed the departure metering procedure management task in a simulated environment and provided feedback on the departure metering procedure concept and on the usefulness of the displays. Participants provided feedback that can inform industry efforts to refine departure metering procedure design concepts as well as designs for displays and other tools to support these distributed adaptive planning systems.
source type :
thesis
form :
electronic
audience :
professional
خروجی ها:
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
It was registered successfully