name :
*
last name :
*
email :
*
*
mobile phone number :
telephone number :
address :
message :
*
CAPTCHA :
*
*
sending
rejection
جهت پیگیری مشکلات درخواست ها، امانت دیجیتال و کاربری کتابخانه دیجیتال
روی آیکون گفتگوی آنلاین در صفحه اصلی وبسایت کلیک کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود
نشانی: مشهد، حرم مطهر، کتابخانه مرکزی
صندوق پستی: 177-91735
دورنگار: 32220845 - 051
تماس با واحد فنی و پشتیبانی نرم افزار:32243287 - 051 ساعت پاسخگویی : 7.30 الی 12:30
پست الکترونیک: digital@library.razavi.ir
از :
{0}
email :
{1}
mobile phone number :
{2}
telephone number :
{3}
Aaddress :
{4}
text :
{5}
کاربرگرامی
در حال حاضر امکان پاسخگویی آنلاین به شما وجود ندارد
خواهشمند است پیامهای خود را از طریق فرم
ارتباط با ما
و یا در صورتی که پرسش تخصصی داشتید از طریق فرم
پرسش از کتابدار
مطرح نمائید
باتشکر
body,td,th { font-family: Tahoma; } از طریق وب سایت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، دسترسی به اطلاعات کتابشناختی کلیه منابع برای تمامی کاربران (عضو و غیرعضو) میسر می باشد. به علاوه امکان مطالعه و تورق تعداد قابل توجهی از منابع وجود دارد. در عین حال چنانچه مایل به دریافت فایل باشید، پس از ثبت نام از طریق خدمات تحویل مدرک که از ابتدای وقت اداری شنبه 7:30 تا پایان وقت اداری چهارشنبه 12:30 فعال است، می توانید طبق تقسیم بندی ذیل، منبع مورد نظر خود را درخواست نمایند. * سیاست واگذاری منابع با توجه به قانون حق مولف و قوانین داخلی سازمان تعیین گردیده است. منبع اطلاعاتی تعداد صفحات قابل ارائه تعرفه قابل پرداخت نسخه های چاپی 20 صفحه 350 ریال (یک صفحه) کتابهای لاتین با نظر کارشناس (متغیر) 350 ریال (یک صفحه) کتابهای زبان عربی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتابهای چاپی قبل از سال1320شمسی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب چاپ سنگی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) کتب خطی تمام صفحات 350 ریال (یک صفحه) پایان نامه 20 صفحه اول 1500 ریال (یک صفحه) عکس نسخه نمایشی با نظر کارشناس (متغیر) سند تمام صفحات با نظر کارشناس (متغیر)
در صورتیکه عضو سایت هستید برای ثبت پرسش ضروری است ابتدا وارد سیستم شوید .در غیر اینصورت لطفا ابتدا فرم ثبت نام در سایت را تکمیل و سپس اقدام به ثبت پرسش نمائید.
لطفا منتظر بمانید ...
Home
Contact Us
FAQ
advanced search
entry
registration
کتابخانه دیجیتـــــــال آستان قدس رضوی
D
igital
L
ibrary of
A
stan-e
Q
uds-e
R
azavi
Search By
all cases
Title
writer
subject
explanations
درخواست امانت دیجیتال
درخواست مقاله
فروشگاه انلاین
Organizational Sharing
Digital Source Grant
Resource Download
guide
the average of the points:
your point :
points numbers :
0
Title:
طراحی پرتال جامع زیارت مجازی؛ با تاکید بر زیارت مجازی امام رضا علیهالسلام
the statue of electronic publish :
مشهد:دکتری تخصصی (دانشگاه امام رضا علیهالسلام، دانشکده ادبیات و علوم انسانی): 1394
creator’s description :
نگارنده: مسلم علیمهدی؛ استاد راهنما: مهدی منتظرقائم؛ استاد مشاور: عبدالله بیچرانلو
the creators :
منتظرقائم, مهدی
(guide )
عليمهدي، مسلم
(researcher)
بیچرانلو, عبدالله
(The consolatory )
subject :
علی بن موسی (ع)، امام هشتم، ۱۵۳ - ۲۰۳ق. -- زیارت
,
علي بن موسي (ع)، امام هشتم، ۱۵۳ - ۲۰۳ق.
language :
Farsi
the relevant digital sources :
مشاهده منبع
Number Of Pages:
194
type :
text
base :
پایان نامه های فارسی و عربی مشکل دار
note :
abstract :
امروزه با فراگیری فناوریهای نوین ارتباطاتی و دسترسی بالای مردم به خدمات فضای مجازی، بسیاری از افراد پاسخ برخی نیازهای خود مانند نیازهای مذهبی را با استفاده از این ابزار رسانهای پیجویی میکنند. از مواردی که در این بستر ارتباطی توسط کاربران مسلمان و بهخصوص شیعه دنبال میشود، زیارت است. در واقع یکی از شکلهای استفاده مذهب در اینترنت زیارت مجازی است. هدف از پژوهش حاضر 1. ارائه الگویی مفهومی از زیارت مجازی و 2. شناسایی خدمات مختلف آن برای طراحی پرتال جامع زیارت مجازی میباشد.برای هدف اول نظر کاربران پس از انجام زیارت مجازی امام علیابن موسیالرضا بررسی گردیده است؛ از این جهت تعداد 41 نفر از شهروندان کرمانی به دلیل بعد مسافت با مشهد مقدس و توجیهپذیری زیارت مجازی بهصورت انتخابی گزینش گردیدند. دادههای تحقیق از طریق مصاحبهی نیمهساختاریافته با اعضای نمونه جمعآوری شده است. استفاده از تحلیل مضمون راهبرد تجزیه و تحلیل دادهها بوده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که زیارت مجازی با داشتن ویژگیها و قابلیتهای مخصوص به خود تحت تاثیر چهار دسته از عوامل پشتیبان، روانشناختی، زیباییشناختی و فنی قرار دارد. هر یک از این عوامل شامل موارد متعددی هستند که توجه به آنها در طراحی زیارت مجازی باعث انجام یک زیارت مجازی مطلوب شده و در نتیجه حس حضورِ کاربر را افزایش داده و استفاده از کارکردهایِ مثبتِ زیارت مجازی را بهدنبال خواهد داشت. همچنین عدم مطلوبیت زیارت مجازی و در نتیجه عدم حس حضور، استفاده از کژکارکردهای زیارت مجازی را نتیجه میدهد.برای تامین هدف دوم در یک مرحله نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی زائران و در مرحلهی بعد سایتهای زیارتی-مذهبی مورد مطالعه قرار گرفت. در مرحلهی اول جامعهی مورد مطالعه نامحدود و شامل تمام افراد علاقهمند به زیارت میباشد. انتخاب افراد نمونه در دو گام و با رعایت اولویتهای تعریف شده از سوی آستان قدس رضوی برای کاربران زیارت مجازی و ملاک اتمام افراد نمونه اشباع نظری دادهها بوده است؛ که بدین ترتیب 154 نفر در مطالعه مشارکت داشتهاند. در گام اول دادهها با انجام مصاحبهی نیمهساختار یافته با 40 نفر از زائران امام رضا جمعآوری و در گام دوم دادهها با جمعآوری پاسخ 114 نفر از کاربران علاقهمندِ زیارت به پرسشنامهای اینترنتی با سوالات باز گردآوری شده است. دادهها به صورت نوشتاری تنظیم و با استفاده از روش تحلیل مضمونی مورد تحلیل قرار گرفتهاند. به این ترتیب نیازهای اطلاعاتی زائران در نه دسته شامل 1. نیازهای ابتدایی، 2. برنامهریزی برای سفر، 3. اطلاعات ترافیکی و شهری، 4. اطلاعات ترافیکی حرم، 5. برنامهریزی برای زیارت، 6. اطلاعات ویژه و تکمیلی از حرم، 7. خدمتها و نذرها 8. آداب و معارف زیارت و 9. سایر اماکن زیارتی و سیاحتی و نیازهای ارتباطی زائران در سه دسته شامل 10. ارتباط با حضرت ، 11. ارتباط با سائرین و 12. ارتباط با حرم و مسئولان طبقهبندی شدند. پیشنهاد میگردد ضمن پیشبینی نیازهای مورد اشاره در طراحی پرتال زیارت مجازی، برای افزایش بهرهوری و جهتگیری مناسب برای انتخاب و طراحی نرمافزارهای مربوطه، این نیازها با توجّه با تناسبشان با طرح سفر زیارتی به زائران ارائه گردند.در مرحلهی دوم نیز 23 سایتِ زیارتی-مذهبی به صورت گزینشی انتخاب و با بهرهگیری از روش تحلیل محتوای کیفی مورد مطالعه قرار گرفتند که در نتیجه 89 مولفه محتوایی و ساختاری شناسایی گردید. این مولفهها شامل 21 مولفه ساختاری و 69 مولفه محتوایی هستند که در 12 طبقه کلیِ 1. زیارت، 2. تعاملباسایت،3. خدمت به حرم،4. آشناییبیشتر،5. رسانهها، 6. اطلاعرسانی،7. گروههای زیارتی،8. مدیریتزمانوبرنامهها،9. آموزش و پژوهش،10. نرمافزارها،11. تجارت و 12. شاخصهای ساختاری دستهبندی شدهاند.با توجّه به مولفههای شناسایی شده، دو الگوی محتوایی و ساختاری معرّفی و پس از مرور مکرّرِ ساختارها و جانمایی خدمات در سایتهایِ موردِ مطالعه، الگوهای ساختاری سه گانهای شامل صفحه پیشدرآمد، صفحه خانگی و نقشه سایت برای پرتال زیارت مجازی اماکن متبرکه شیعه پیشنهاد گردیده است.
source type :
پایان نامه های الکترونیکی
form :
electronic
audience :
general
خروجی ها:
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
It was registered successfully